hellooo!
Tänkte göra ett åsiktsinlägg som jag velat skriva väldigt länge. Bara för att jag blir så sur när jag ser sånt här.
 
Gå in på weheartit eller nästan vilken "tjejig" tumblr som helst och kolla igenom bilderna, 75% av bilderna där handlar antingen om typ att gå vidare i livet eller kärlek. Det är väl gulligt, men det finns en gräns. När flera massor av dom där kärleksbilderna handlar om att killar ska kunna bete sig och att det är så synd om tjejer som blivit av med sina killar. Visst, det är aldrig roligt, men killen blir väl minst lika ledsen. Sen tror jag inte heller det sitter någon liten pojke bakom datorn och gör dom där bilderna för att sen dela dom, det är antagligen (vad jag tror) tjejer.
 
Men varför är det sådana bilder, om att en kille ska kunna bete sig? Jo, för att tjejer har så höga krav. Det finns flera tjejer där ute som känner sig besvikna och ledsna över att en kille har gjort slut eller inte ringde henne halv fem på morgonen på hennes födelsedag för att säga grattis, berätta att han köpt en dyr jävla bil bara till henne och all mark i stockholm. Varför? För att tjejer (självklart inte alla) har så höga krav.
 
Självklart finns det folk som sviker en eller inte alltid når upp till dom kraven man har, men då kanske det är dags att se över den där höga ribban man vill att någon ska nå. För det är inte bara killar som gör fel. Alltså det jag vill få ut med det här inlägget är att vi måste sluta ha så höga krav, både som tjej och kille, för det finns säkert killar som har en ribba tjejerna ska nå. För liksom, med en massa krav och listor på vad en person ska ha eller inte har, så slutar man tillslut att se vad den personen har.
 
Det här inlägget typ makes no sense och blev så rörigt men jag vill bara skriva det här. Sen är jag lite rädd för att folk ska börja hata på mig, men bring it.
vi höres!

1 kommentarer

Anonym

03 May 2013 15:24

bra åsikter lillen

Kommentera

Publiceras ej